MISTRZOWIE KODOWANIA W NASZEJ SZKOLE

Od października 2014 roku nasza szkoła uczestniczy w II edycji ogólnopolskiego programu, w ramach którego dzieci ze szkół podstawowych i gimnazjalnych z całej Polski uczą się programowania w intuicyjnym języku Scratch.

Tylko trzy szkoły z Gniezna biorą w nim udział.

Nauczyciele biorący udział w programie (w naszej szkole jest to p. Agnieszka Walczak), zostali przeszkoleni przez ekspertów, by przez kolejnych 8 tygodni prowadzić zajęcia programowania w swoich szkołach.

Udział w programie jest bezpłatny.


 

DLA UCZNIÓW:


O Scratchu:

Scratch to edukacyjny język obiektowy, stworzony jako środek do nauczania dzieci i młodzieży (od 8 lat wzwyż) podstaw programowania. Scratch pozwala na proste tworzenie aplikacji mogących wykorzystywać dźwięki, rysować, porównywadć kolory i wiele więcej. Jest całkowicie bezpłatny i działa na różnych systemach operacyjnych, co czyni go dostępnym dla każdego ucznia. Z powodzeniem można go już używać w pracy z sześciolatkami. Ciekawym jest również fakt, że stworzone aplikacje można udostępnić w Internecie, a następnie umieścić na stronie internetowej. Aplikacje w Scratchu buduje się (dosłownie) w edytorze bloków funkcjonalnych. Nie wymaga to wcześniejszej znajomości żadnego języka programowania. Wszystkie komendy wypisane są na bloczkach, w języku polskim. Mają one, w zależności od swojego przeznaczenia, różne kolory. Dzięki temu struktura tworzonej aplikacji znacznie zyskuje na przejrzystości.

Żródło: „Programowanie wizualne dla każdego” Podręcznik dla nauczycieli. Piotr Szlagor.

(Podręcznik w wersji online do pobrania:
tutaj)


Jak zainstalować program?

1) Otwieramy stronę: http://scratch.mit.edu
2) Klikamy: Pomoc
3) Po prawej stronie na pasku klikamy: Scratch 2 Offline Editor (Beta)
4) Następnie klikamy na: Install Now.
5) Postępujemy zgodnie z komunikatami.


P O L E C A M !
Można również zalogować się na www.scratch.mit.edu i tworzyć projekty online.
Zaletą tego jest, że można później przeglądać projekty zarowno w szkole, jak i domu.

Ciekawe linki:

1) Programowanie wizualne (Scratch): od ośmiolatka do dorosłego.
2) Poćwicz algorytmiczne myślenie.
3) Gry zrobione w Scratchu.
4) Czy programowanie to właściwe zajęcie dla dzieci?
5) Informacje o programie ” Mistrzowie kodowania”


Kodowanie nie jest tylko dla informatycznych geniuszy, uważa Mitch Resnick z MIT Media Lab. Jest dla każdego. W tym zabawnym, pełnym przykładów wykładzie Resnick przedstawia korzyści płynące z uczenia dzieci kodowania, by mogły on nie tylko „odczytywać” nowe technologie, lecz również samodzielnie je tworzyć. (Sfilmowano w TEDxBeaconStreet). Zapraszamy do obejrzenia filmu.

Zapraszamy do obejrzenia filmu.http://embed.ted.com/talks/lang/pl/mitch_resnick_let_s_teach_kids_to_code.html


Wybierz swoją Godzinę Kodowania:

Przyłącz się do Anny i Elsy zachwycających się magią
i pięknem lodu.
Spróbuj kodowania
z Angry Birds, Zombies i Scrat.
Utwórz historyjkę
lub napisz swoją grę
w Play Lab.
Chcesz utworzyć swoja grę
w mniej niż 10 minut
razem z Flappy?

UCZNIU 4b, zaloguj się na stronę studio.code.org
UCZNIU 4c, zaloguj się na stronę studio.code.org
UCZNIU 6a, zaloguj się na stronę studio.code.org
UCZNIU 6c, zaloguj się na stronę studio.code.org
UCZNIU 6d, zaloguj się na stronę studio.code.org


Partnerzy:





 


Patroni:


Mistrzowie kodowania są wspierani przez Szerokie Porozumienie na rzecz Umiejętności Cyfrowych

 


 

Dodaj komentarz